Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  گل آليسوم گل آليسوم

گل و گیاه ظرافت

گل آليسوم

آليسوم

مبدأ گل آليسوم نواحي مديترانه و جزاير قناري است. افزون بر رقم‌هاي يك‌ساله كه بيشتر در گل‌كاري كشت و كار مي‌شوند، چندساله آن‌هم وجود دارد. ارتفاع حدود 20 سانتي‌متر يا كمتر است و گسترش به نسبت وسيعي دارد. انشعابات گياه زياد بوده و هر انشعاب به خوشه‌اي از گل ختم مي‌شود. گياه در مرحله گلدهي به‌صورت فرشي از گل، زمين را مي‌پوشاند. گونه‌هاي مختلفي از گل آليسوم وجود دارد كه گونه maritime L داراي گل‌هايي به رنگ آليسوم سفيد، آليسوم زرد ، آليسوم بنفش و آليسوم الوان است و به نام مرواريد خوانده مي‌شود. گل‌هاي مرواريد، كوچك و داراي 4 گلبرگ بوده و به‌صورت خوشه‌اي است كه اين خوشه به‌تدريج رشد مي‌كند و در بالاي آن گل‌هاي تازه باز مي‌شوند. مناسب كاشت در حاشيه‌ها، سبدهاي آويزان، بالكن و باغ‌هاي صخره‌اي است. اين گل عطر فوق‌العاده زيادي داشته و در ساعات اوليه روز يك گلدان از آن مي‌تواند فضاي زيادي را معطر كند. كاشت بذر گل آليسوم بسيار آسان بوده و براي گلدان، آويز، باغچه بسيار مناسب و زيبا است.

آليسوم

كاشت بذر گل آليسوم

طول عمر: يك‌ساله يا دوساله (در انتهاي دوره رشد بذر داده و بذرها دوباره شروع به رشد مي‌كنند)

زمان مناسب كاشت: اواخر زمستان تا اوايل بهار

خاك مناسب: خاك نيمه سبك با زهكشي مناسب و غني با كمپوست و كود حيواني

نور مناسب: نور زياد و محل آفتاب‌گير

رطوبت و آبياري مناسب: آبياري متوسط (اوايل رشد به‌اندازه‌اي كه پاي گياه خشك نشود و براي گياه بالغ هنگامي آبياري انجام گيرد كه پاي بوته كامل خشك باشد. آبياري زياد باعث پوسيدگي ريشه و زردي برگ و از بين رفتن گياه مي‌شود).

زمان گلدهي: اواسط بهار تا اواخر پاييز

دوره گلدهي: دوره گلدهي گل آليسوم طولاني بوده و بعد از كاشت بهاره در اواخر بهار شروع به گلدهي مي‌كند و تا قبل از يخ‌بندان به گلدهي ادامه مي‌دهد.

دما مناسب: به دماي پايين محيط مقاوم است.

كاشت و تكثير: خاك مناسب با ميزان كمپوست و كود حيواني مناسب را آماده كرده، بذر گل آليسوم را روي بستر ريخته و مقداري خاك بر روي بذرها بپاشيد و سپس خاك را كمي مرطوب نماييد.

دوره رشد: 50 تا 60 روز تا رشد كامل و گلدهي

كوددهي: آليسوم نياز كودي خاصي ندارد ولي براي افزايش گلدهي و عملكرد بهتر است از كود ورمي كمپوست و كودهاي آلي و ارگانيك و در صورت تمايل از كودهاي مكمل و كود گلدهي يا كود كامل (20، 20، 20) استفاده شود.

هرس: بعد از اتمام فصل گلدهي بوته از كف يا از 10 سانتي زمين قطع شود تا بعد از فصل سرما.

آليسوم

براي خريد بذر گل آليسوم و ساير بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/11/7 ساعت: ۱۱ توسط:zerafatcom :